Moties gerelateerd aan Strengere normen luchtkwaliteit
-
2022
- 21 dec december 2022 Motie Van Raan over door aanscherping van de normen een einde maken aan de ziekmakende bleed air voor cabinelucht
- 14 dec december 2022 Motie Akerboom/Van Esch over prioriteit geven aan gezondheid, klimaat, milieu en biodiversiteit boven andere belangen in het kader van de herziening van de EU-luchtkwaliteitsrichtlijn
- 14 dec december 2022 Motie Akerboom/Van Esch over de WHO-normen voor luchtkwaliteit uiterlijk in 2030 behalen in plaats van in 2050
- 8 dec december 2022 Motie Van Esch over de toekomstscenario’s van Tata Steel onafhankelijk en transparant in beeld brengen
- 8 dec december 2022 Motie Van Esch/Bouchallikht over maatregelen presenteren om de lucht gezonder te maken ongeacht de EU-luchtkwaliteitsrichtlijn
- 8 dec december 2022 Motie Van Esch over de WHO-normen voor luchtkwaliteit in 2030 wettelijk verankeren
- 7 dec december 2022 Motie Vestering c.s. over stankreductie opnemen als een van de hoofddoelen van het NPLG
- 1 dec december 2022 Motie Van Raan over een wetsvoorstel voor de reductie van de CO2-uitstoot van de luchtvaart van minstens 55% in 2030 en 100% in 2050
- 1 dec december 2022 Motie Van Esch c.s. over de meest vervuilende onderdelen van Tata Steel sluiten
- 1 dec december 2022 Motie Van Esch/Beckerman over op zo kort mogelijke termijn de 50%-regeling schrappen
- 22 sep september 2022 Motie Ouwehand over borgen dat omwonenden goed beschermd worden tegen stank
- 15 mrt maart 2022 Motie Van Raan/Van Esch over minimalisatie- en informatieplicht voor zeer zorgwekkende stoffen die vrijkomen tijdens taxiën, opstijgen en landen
-
2020
- 9 dec december 2020 Motie Van Esch over het serieus opvolgen van meldingen van houtstookoverlast
-
2019
- 16 dec december 2019 Motie Van Raan: ook voor luchtvaart gelijkwaardigheidsprincipe CO₂-uitstoot
- 21 nov november 2019 Motie Wassenberg: onderzoek RIVM naar uitstoot stikstofverbindingen bij afsteken vuurwerk
- 4 nov november 2019 Motie Van Esch meenemen gevolgen stikstofdioxide voor volksgezondheid in aanpak stikstofcrisis
- 17 okt oktober 2019 Motie Ouwehand over geen doorgang vinden van de Formule 1 in Zandvoort
- 17 okt oktober 2019 Motie Ouwehand over het niet openen van Lelystad Airport vanwege de stikstofcrisis
- 11 okt oktober 2019 Motie Ouwehand latente ruimte binnen natuurvergunningen innemen en doorstrepen
- 26 sep september 2019 Motie Van Raan: minimaliseren milieuhinder door luchtvaartsector
- 26 sep september 2019 Motie Van Raan: niet schipperen met hinderbeperking door vliegvelden
- 3 jul juli 2019 Motie Van Raan/Thieme over een aanvullende CO2-heffing voor de veehouderij
- 19 jun juni 2019 Motie Wassenberg c.s. over zelf de regie nemen bij ernstige uitstoot van giftige stoffen
- 22 mei mei 2019 Motie Van Raan krimpscenario in de luchtvaartnota
- 22 mei mei 2019 Motie Van Raan rekening houden met sluiting van luchthavens
- 14 mei mei 2019 Motie Van Raan CO₂-budget voor de luchtvaartsector
- 14 mei mei 2019 Motie Van Raan voer een kerosinetaks in
- 14 mei mei 2019 Motie Van Raan verwerk de impact van uitstoot op grote hoogte in statistieken
- 14 mei mei 2019 Motie Van Raan/Kröger ontwikkel grenswaarden voor de luchtvaart op het gebied van klimaat, leefomgeving en veiligheid
- 14 mrt maart 2019 Motie Wassenberg over subsidie op gebruik van biomassa die bijdraagt aan verslechtering van luchtkwaliteit te beëindigen
-
2018
- 18 dec december 2018 Motie Van Raan maak het Parijsakkoord uitgangspunt van de luchtruimherziening
- 28 nov november 2018 Motie Van Raan over Parijsbestendig maken van SDG’s
- 26 nov november 2018 Motie Teunissen over het stimuleren van vergroening als klimaatadaptatie
-
2015
- 17 mrt maart 2015 Motie Van Tongeren: Beleid gericht op een permanente afname van emissies en concentraties
- 17 mrt maart 2015 Motie Van Tongeren: een aanvullende studie naar de cumulatieve effecten van vervuilde stoffen in de lucht